Telefonische bereikbaarheid

Let op, onze telefonische bereikbaarheid is gewijzigd, wij zijn telefonisch bereikbaar op maandag tot en met vrijdag van 07:30 tot 17:00 uur. Wist u dat u 24 uur per dag gebruik kunt maken van de Mijn PreZero portal. Ga hiervoor naar mijnprezero.nl.

Veelgestelde vragen voor bedrijven

Heeft u vragen over hoe u klant kunt worden, uw contract, containers, ledigingen, facturen of andere vragen. Hier vindt u het antwoord op veelgestelde vragen over uw bedrijf en onze dienstverlening. 

 

Klant worden

Onze containers kunt u eenvoudig bestellen via de PreZero webshop. Selecteer de afvalstromen die u gescheiden wilt laten ophalen en de bijbehorende container. U ziet meteen de prijs en kunt direct bestellen. Hierna bent u automatisch klant van PreZero.
Liever een vrijblijvende afspraak met een accountmanager? Geen enkel probleem. Bel 088 102 33 33 (lokaal tarief) of stuur een bericht via het contactformulier.

Jazeker! Met ruim 40 vestigingen in Nederland bieden wij een landelijke dekking. We komen alleen niet op de Waddeneilanden.

Natuurlijk! Onze accountmanagers komen graag langs voor een vrijblijvend gesprek. We kijken naar het optimaliseren van uw afvalscheiding en welke diensten van PreZero geschikt zijn voor uw bedrijf. Meteen een afspraak maken? Bel 088 102 33 33 (lokaal tarief) of vul het contactformulier in.

In onze welkomstbrief die u per e-mail of post ontvangt leest u terug wanneer uw nieuwe PreZero containers worden geplaatst. Standaard leveren wij binnen 7 werkdagen uw nieuwe containers. Bent u de datum vergeten of is de leverdatum verstreken? Neem gerust contact op met onze klantenservice via 088 102 33 33 (lokaal tarief).

Contracten

De looptijd van uw contract of serviceovereenkomst kan variëren afhankelijk van de gemaakte afspraken. Dit geldt ook voor de opzegtermijn. Indien u deze gegevens zelf niet meer inzichtelijk hebt helpen onze collega's van de afdeling sales u graag verder. Zij zijn bereikbaar via 088 102 33 33 (lokaal tarief) of vul het contactformulier in.

Ja, dit is zeker mogelijk. Binnen uw contract kunnen wij meerdere servicelocaties binnen Nederland aanmaken. Dit geldt zowel voor rol- als voor bouwcontainers. Interesse? Bel gerust onze collega's van de afdeling sales of uw accountmanager via 088 102 33 33 (lokaal tarief) of stuur een bericht via het contactformulier.

Onze accountmanagers kunnen u helpen bij het opzeggen van uw huidige contract en daarvoor onze opzegservice aanbieden. Zorg altijd dat de einddatum van uw huidige dienstverlener aansluit met de startdatum bij PreZero, zo komt u niet voor verrassingen te staan.

U kunt hiervoor ons contactformulier invullen en hierin aangeven dat uw Kamer van Koophandel nummer gewijzigd is. Onze collega’s van de afdeling sales zullen dit verzoek dan voor u verwerken.

U kunt hiervoor ons contactformulier invullen en hierin aangeven dat uw bedrijf gaat verhuizen. Onze collega’s van de afdeling sales zullen dit verzoek dan voor u verwerken.

U kunt hiervoor ons contactformulier invullen en hierin aangeven dat u uw contract wilt wijzigen. Onze collega’s van de afdeling sales zullen dit verzoek dan voor u verwerken. U kunt ook rechtstreeks contact opnemen met uw contactpersoon van onze salesafdeling.

U kunt hiervoor ons contactformulier invullen en hierin aangeven dat u uw contract wilt opzeggen. Onze collega’s van de afdeling sales zullen dit verzoek dan voor u verwerken. U kunt ook rechtstreeks contact opnemen met uw contactpersoon van onze salesafdeling.

Administratie

Alleen de naam van de B.V. wordt gewijzigd. Het Kamer van Koophandel nummer en het btw nummer blijven gelijk.

U krijgt automatisch een nieuwe leverancier, namelijk PreZero Recycling B.V. Per 1 maart 2024 kunt u de volgende gegevens aanpassen in uw systeem.   

PreZero Recycling B.V.
KvK nummer: 04044580 
BTW-nummer: NL001602792B01 

Op dit moment verandert er niks. Onze entiteit voor Special Waste B.V. wijzigen we later dit jaar naar PreZero Recycling B.V.

Nee, deze B.V. bestaat al sinds 1963 en heette voorheen PreZero Recycling Services Noord B.V.

Ja, deze is nog steeds geldig. Tenzij de door u afgegeven purchase order gekoppeld is aan één van de voormalige entiteiten. Dan dient u deze per 1 maart 2024 opnieuw af te geven op naam van PreZero Recycling B.V.

Nee, de automatische incasso blijft doorlopen en het incassant ID (NL13ZZZ090468200000) verandert niet.

Het bankrekeningnummer blijft hetzelfde. Er is alleen een extra bankrekeningnummer toegevoegd.

Containers en ledigingen

Dit is afhankelijk van de gekozen ledigingsfrequentie en het type abonnement. Door u aan te melden voor Mijn PreZero portal kunt u eenvoudig de ledigingsdata van uw containers bekijken en naar wens een extra lediging inplannen.

Onze voertuigen rijden van 07:00 tot 18:00, het kan zijn dat we nog langskomen. Mocht de container toch niet geledigd zijn, dan kan dit verschillende oorzaken hebben. Hieronder leest u de meest voorkomende oorzaken:

  • De container stond niet aangeboden.
  • De container was niet bereikbaar.
  • De container was overbeladen of te zwaar.
  • De container was op slot.
  • De container stond aangeboden op een gevaarlijke ondergrond.
  • De inhoud van de container bevat het verkeerde afval.

Natuurlijk kijken we samen graag naar een passende oplossing. Een nieuwe lediging kunt u eenvoudig inplannen via Mijn PreZero of door te bellen met onze klantenservice op telefoonnummer 088 102 33 33 (lokaal tarief).

Afval is waardevol als we het goed scheiden. Voor iedere afvalstroom zijn acceptatievoorwaarden en handige afvalwijzers voor u en uw medewerkers beschikbaar. Alvast beginnen? Uw accountmanager stuurt u graag de meest recente versie toe.
Ook de gratis Toolkit Afvalscheiden kunt u goed gebruiken om uzelf, uw medewerkers en uw klanten te helpen met het scheiden van waardevolle afvalstromen.

Voor de lediging van rolcontainers is dit helaas niet mogelijk. Onze voertuigen rijden dagelijks van 07:00 tot 18:00 uur en kunnen te maken krijgen met onvoorziene omstandigheden. Voor het plaatsen, ledigen of afvoeren van bouwcontainers kunt u wel een voorkeur opgeven voor een ochtend of middag dagdeel.

De plek waar uw container staat is voor de medewerkers van PreZero een werkplek. Het is belangrijk dat dit een veilige werkomgeving is. Dit bereikt u door de container op de juiste manier te vullen. Ook is het belangrijk dat de plek van de rolcontainer goed bereikbaar is en voldoende afstand heeft van bijvoorbeeld machines, gevaarlijke stoffen en verkeer.

  • Voorkom een overbeladen container.
  • Zorg dat er geen afval op en rondom de container ligt.
  • Plaats een rolcontainer niet op een hellend vlak.
  • Plaats een rolcontainer niet op een onverharde ondergrond.
  • Voorkom hoogteverschillen en obstakels rondom de container.
  • Kijk goed of het juiste afval in de container aanwezig is.

Voor afzet- bouwcontainers gelden dezelfde regels en kijken we voor de veiligheid zelfs nog strenger naar de werkomgeving.

PreZero werkt met digitale opdrachten die worden verwerkt via de moderne boordcomputers van onze chauffeurs. Bonnen worden daardoor niet meer geprint.

Wanneer uw reguliere ledigingsdag op een nationale feestdag valt, krijgt u van ons 2 weken voor de betreffende feestdag een brief of e-mail met daarin een vervangende ledigingsdag. Mocht deze toch niet uitkomen of wanneer u gesloten bent, ziet u daar ook hoe u dit aan ons kunt doorgeven.

Facturen

Dit kunt u via ons contactformulier aangeven. Laat in het formulier weten wat het factuurnummer, bedrag en IBAN rekeningnummer is waar het bedrag op teruggestort mag worden. Onze collega’s van de afdeling debiteuren zullen dit verzoek dan voor u verwerken.

Ja dat kan. Door in te loggen op Mijn PreZero kunt u zelf eenvoudig de e-mailadressen opgeven waar wij de factuur naartoe mogen sturen.

Zorg ervoor dat alle openstaande facturen aan ons betaald zijn voor de vermelde datum. Op die manier voorkomt u dat wij uw container niet meer komen ledigen.

U kunt hierover contact opnemen met onze klantenservice op telefoonnummer 088 102 33 33 (lokaal tarief), zij kunnen direct zien of de ledingsfrequentie weer geactiveerd is en voor wanneer de eerst volgende lediging gepland staat.

Er kunnen verschillende oorzaken zijn waarom uw factuur onjuist is. U kunt hiervoor het beste contact opnemen met onze klantenservice op 088 102 33 33 of ons contactformulier invullen.

Als u uw facturen digitaal ontvangt, dan kunt u uw facturen bekijken en downloaden via Mijn PreZero portal. Ontvangt u uw facturen per post, dan kunt u een kopiefactuur aanvragen via ons contactformulier, vermeld hierin duidelijk om welk factuurnummer het gaat.

U kunt hiervoor het best contact opnemen met onze klantenservice op 088 102 33 33 of ons contactformulier invullen. U ontvangt van ons een SEPA formulier met verdere instructies.

Het kan natuurlijk voorkomen dat u uw facturen niet in een keer kunt betalen, u kunt hierover contact opnemen met onze klantenservice. Zij overleggen met onze debiteurenafdeling en bekijken samen met u de mogelijkheden rondom een betalingsregeling.

Overige vragen

Onze algemene voorwaarden kunt u vinden op de disclaimer pagina van deze website.

Een klacht geeft u door via het contactformulier op onze website. Eerder hulp nodig, bijvoorbeeld in het geval van een niet uitgevoerde lediging? Bel dan met onze klantenservice via telefoonnummer 088 102 33 33 (lokaal tarief) zodat we een korte- en lange termijn oplossing kunnen realiseren.

Staat jouw vraag er niet tussen? Neem contact met ons op