Welkom bij PreZero Nederland
Kies je locatie en taal Huidige locatie en taalopties
Nederland
Andere locaties & talen
Kies je locatie en taal Huidige locatie en taalopties
Nederland
Andere locaties & talen

PreZero start met campagne ‘Wat als het lukt’

Wat als het lukt | PreZero

20 juni 2022

Wat als het lukt om dingen te creëren zonder de aarde uit te putten? Wat als we door samen te werken de cirkel kunnen sluiten? En wat als hierdoor écht iets verandert in de wereld? Onder de noemer ‘Wat als het lukt’ geeft PreZero vandaag het startsein voor een campagne waarmee in Nederland een visitekaartje wordt afgegeven. PreZero wil een actieve bijdrage leveren aan een samenleving die steeds meer circulair wordt en waarin afval wordt gezien én gebruikt als waardevolle grondstof.

PreZero is een nieuwe naam in Nederland. Toch is het bedrijf er al jaren actief, net als in het buitenland. Zo stond PreZero, tot de overname door de Schwarz Group een jaar geleden, bij veel mensen bekend als SUEZ. “In de afgelopen periode hebben we ons gericht op onze rebranding. Nu is het tijd om ons nieuwe geluid te laten horen en dat doen we met deze campagne”, zegt Anthonita van Egmond, Manager Communicatie van PreZero. “We halen afval op en maken er nieuwe grondstoffen van. Zo maken we de weg vrij voor een samenleving die minder grondstoffen nodig heeft en meer circulair wordt. Om dat waar te maken, heb je mensen nodig die verder denken, mensen die het doen. PreZero wil deze verandering in denken en doen aanjagen. Want stel je voor: wat als het lukt.”

Ambitie wat als het lukt

Deze boodschap staat centraal in een radiocommercial en een video-animatie die online en op social media (LinkedIn, Instagram en Facebook) wordt gedeeld. Om de boodschap kracht bij te zetten, is de animatie in collegestijl gemaakt en opgebouwd uit hergebruikte beelden. Ook in het straatbeeld - onder meer op reclamemasten langs snelwegen - is de campagneslogan zichtbaar. Daarnaast verschijnen er zowel online als in print advertenties. De campagne, die vandaag live gaat, is ontwikkeld door communicatiebureau DEAR Amsterdam.